Ondrej Prostredník, bludný evanjelický teológ a člen Progresívneho Slovenska, sa stal synonymom pre zmätok a rozklad tradičných hodnôt. Jeho priezvisko „Prostredník“ by mohlo naznačovať úlohu sprostredkovateľa či mosta medzi rôznymi skupinami ľudí. Namiesto toho však pôsobí ako sprostredkovateľ chaosu, rozdeľujúci svojimi liberálnymi názormi a politickými postojmi spoločnosť a podkopávajúci morálne hodnoty.
Prostredník sa stal známy svojimi ultra-liberálnymi postojmi, ktoré sú v priamom rozpore s učením jeho vlastnej luteránskej cirkvi. Šíri obrovské herézy a okrem iného napríklad umenšuje myšlienku práva na život alebo tvrdí, že človek si môže určiť svoje pohlavie. Jeho bezbrehá podpora LGBTI komunity a účasť na tzv. Dúhovom pochode v roku 2017 vyvolali ostrú kritiku aj zo strany evanjelickej cirkvi, ktorá mu následne odňala kanonickú misiu a zakázala vyučovať na Univerzite Komenského. Namiesto pokory a sebareflexie však Prostredník pokračuje v šírení svojich bludných názorov, čím ďalej polarizuje spoločnosť.
Tento heretik chce ísť možno v šľapajách Luthera, ktorý spôsobil jednu z najväčších tragédií v cirkevných dejinách a dokončiť jeho „dielo“. Cirkevní otcovia a svätci varovali pred takýmito ľuďmi – pred vlkmi v ovčom rúchu, ktorí prichádzajú, aby roztrhali stádo.
Keď je progresia regresiou
Prostredník sa rád prezentuje ako moderný teológ, no jeho výklady často pripomínajú skôr filozofické eseje študenta prvého ročníka vysokej školy, než seriózne analýzy. Zdá sa, že jeho obľúbeným argumentačným postupom je relativizácia všetkého pevného a overeného. Kde Biblia hovorí jasne, tam Ondrej hľadá „nové interpretácie“. Keď Ježiš povedal „Ja som cesta, pravda a život,“ Prostredník to očividne čítal ako „Hľadajte si vlastnú cestu a ignorujte všetko ostatné.“
Prostredník svoje kazateľstvo nezanechal – len ho presmeroval do politickej ideológie. Namiesto toho, aby ľudí viedol k Bohu, vedie ich k agende Progresívneho Slovenska. Hovorí o „rovnosti“, „tolerancii“ a „moderných hodnotách“, ale všetci vieme, čo tieto jeho frázy v skutočnosti znamenajú – nič iné ako rozklad rodiny, rozvrat morálky a relativizáciu všetkého, čo dávalo ľuďom zmysel.
Tento človek, ktorý bol evanjelickým kňazom a považuje sa za evanjelického teológa, nielenže vôbec neháji záujmy kresťanov, ale dehonestuje kresťanskú vieru a svätú katolícku Cirkev ako sa len dá a namiesto toho háji záujmy rôznych iných náboženstiev a siekt. Jeho „progresívne kresťanstvo“ je v skutočnosti sofistikovanou formou sekularizmu, ktorý už nepriznáva Kristovi zvrchovanosť, ale podriaďuje Cirkev duchu doby.
Prostredník aj vo svojom príspevku o zosnulom pápežovi Františkovi ho neváhal kritizovať za to, že „nedokázal prekročiť tieň cirkevných dogiem“.
Zdroj: https://www.facebook.com/prostrednik
Biblia ako bufet
Ondrej si získal povesť progresívneho teológa, čo je v preklade eufemizmus pre niekoho, kto rád rúca tradičné hodnoty a na ich miesto nekladie nič, čo by dávalo hlbší zmysel. Jeho pokusy reinterpretovať tradičné kresťanské hodnoty v mene moderného sveta by mohli byť vtipné, keby neboli také smutné a nebezpečné. Prostredník je totiž ako kapitán lode, ktorý s úsmevom hádže kompas cez palubu a tvrdí, že hviezdy sa prispôsobia jeho kurzu.
Zdá sa, že Ondrej Prostredník považuje Bibliu za akýsi bufet, kde si môže vyberať len to, čo mu chutí, a všetko ostatné ignorovať. Nepáčia sa mu niektoré pasáže o morálke? Prečo by sa nimi mal zaoberať, keď ich môže jednoducho označiť za „dobové“? Je to akoby kuchár povedal, že varí podľa receptu, no pritom do koláča pridáva cesnak a tvrdí, že je to „moderné.“
Keby mohol, tento pomýlený bludár by nanovo napísal celé Písmo. Odstránil by z neho tvrdé slová o hriechu, pokání, treste a pravde, lebo by „nevytvárali bezpečný priestor“. Zato by tam vrazil kapitolu o inklúzii, LGBTIQ+, uhlíkovej neutralite a o požehnávaní interrupcií.
Ako člen strany Progresívne Slovensko sa Prostredník aktívne podieľa na presadzovaní agendy, ktorá pod rúškom modernizácie a pokroku útočí na tradičné morálne normy, hodnoty a inštitúcie, pričom chce na tento cieľ použiť aj veriacich. Jeho výzvy na „prehodnotenie“ kresťanského učenia o človeku sú len ďalším dôkazom jeho odtrhnutia od reality a neúcty k vlastnej duchovnej tradícii.
Vztýčený prst, nie kríž
Ondrej Prostredník nie je teológ na prostriedku, ale skôr stratený na okraji priepasti. Zatiaľ čo tradičná teológia buduje mosty medzi človekom a Bohom, Ondrej buduje slepé uličky, ktoré nevedú nikam.
A aby toho nebolo málo, pravým katolíkom už neukazuje ani len symbolické gesto zmierenia. Dnes namiesto kríža s aroganciou jeho vlastnou pomyselne zdvíha vztýčený prostredník všetkým, ktorí nezdieľajú jeho „progresívne“ názory a nehodlajú sa prispôsobiť liberálnej vízii kresťanstva.
Tradiční kresťania sú preňho len spiatočníci a tmári, ktorí nerozumejú „dobe“. Ale v skutočnosti sú to práve oni, ktorí sú poslednou líniou obrany pred kultúrnym rozkladom, ktorý Prostredník tak horlivo propaguje.
Odluka Cirkvi ako zbraň na jej zničenie
Ondrej Prostredník sa tvári, že bojuje za modernizáciu a spravodlivosť, ale jeho skutočné úmysly sú viac než jasné – chce rozložiť katolícku Cirkev na Slovensku. Jeho návrhy na odluku Cirkvi od štátu, zníženie príspevkov zo štátneho rozpočtu a ďalšie negatívne administratívne kroky voči svätej Cirkvi nie sú nič iné ako premyslený útok na jednu z posledných inštitúcií, ktorá sa zastáva tradičných hodnôt nášho ľudu. Prostredník, spolu s ďalšími liberálmi, združenými nielen v sekte „Progresívni veriaci„, by si želal, aby Cirkev u nás dopadla ako v Česku, kde sa borí s nedostatkom veriacich, kostoly zívajú prázdnotou a poľskí kňazi musia prichádzať na pomoc, aby udržali aspoň základné fungovanie farností.
Tento falošný „moderný prorok“ má však ešte jednu charakteristickú črtu správania: každého konzervatívneho človeka, ktorý s ním nesúhlasí, vyháňa štýlom „odíďte!“ Obul sa takto do viacerých konzervatívnejších politikov, vrátane Rudolfa Huliaka, Štefana Kuffu, Anny Záborskej a ďalších. Prostredníkovi nejde o diskusiu. Či už ste veriaci, konzervatívec, alebo len niekto, kto uznáva tradičné hodnoty, ste pre neho prekážkou, ktorú chce odstrániť. Jeho spôsob komunikácie je presiaknutý aroganciou a neznesiteľnou nadradenosťou, pričom sa skrýva za masku „liberálnej otvorenosti“.
Jeho útok na Cirkev, na konzervatívnych ľudí a na hodnoty, ktoré držia národ pokope, je nielen bezbožný, ale aj nebezpečný. Prostredník ukazuje, že jeho cieľom nie je reforma, ale rozklad. Katolícka Cirkev na Slovensku bola stáročia pilierom našej spoločnosti, a práve preto je tŕňom v oku tým, ktorí chcú zničiť všetko, čo nás spájalo a namiesto toho tu mať masu liberálnej generácie natretú dúhovými farbami, ale so šedou a prázdnou dušou, ktorých bude zaujímať len konzumeristický a neviazaný spôsob života, ktorý nebude založený na viere ani žiadnych skutočných hodnotách. Prostredník nie je „prostredníkom“ pravdy ani pokroku – je len nástrojom rozvratu.
Ukážka z profilu Ondreja Prostredníka na Instagrame. https://www.instagram.com/ondrej_prostrednik/
Spojenec ultraliberálnych extrémistov
Samozvaný bludný teológ Prostredník sa navyše rád obklopuje postavami, ktoré zosobňujú ultraliberálne ideológie a kultúrny rozvrat. Aj Ježiš sa stretával s hriešnikmi, nie však preto, aby ich povzbudzoval v páchaní ďalších hriechov, alebo dokonca hrešil s nimi, ale preto, aby ich napomínal, nabádal na pokánie a ukazoval im správnu cestu. To však Prostredník nerobí, práve naopak, spoločne sa s nimi utvrdzuje v ich rétorike a podpore antikresťanských myšlienok.
Jednou z jeho najbližších spojenkýň je pro-LGBTI a pro-choice (skupina hlásajúca tvrdenie, že žena má o svojom aj cudzom tele a sexuálnom živote rozhodovať sama) aktivistka Lucia Plaváková, ktorá je známa pre svoj nekompromisný arogantný štýl, otvorené pošpiňovanie tradičných hodnôt a agresívne presadzovanie liberálnych postojov vrátene názoru, že ľudský plod nemá žiadne práva. Spolu tvoria dvojicu, ktorá cielene útočí na tradičnú rodinu, hodnoty ochrany života a v podstate aj na samotnú vieru v Boha. Pridáva sa k ním tiež Zora Jaurová, padlý kňaz Miroslav Kocúr a ďalší liberáli.
Ich spolupráca odhaľuje Prostredníkovu skutočnú agendu – nie je to teológia, nie je to služba pravde, ale služba ideologickým kruhom, ktoré chcú našu spoločnosť obrátiť naruby. Prostredník sa prezentuje ako most medzi cirkvou a moderným svetom, no v skutočnosti je nástrojom ultraliberálneho extrémizmu, ktorý chce rozbiť všetko, čo bolo stáročia základom nášho národa a následne ukázať všetkým veriacim vztýčený prostredník.
KSH